Sistema leidžia nesustojant reguliuoti ir palaikyti tinkamą padangų slėgį įvairiems darbams, greičiui, lauko ir kelio sąlygoms.
PTG centrinė padangų slėgio reguliavimo sistema – traktoriams ir savaeigėms mašinoms
Ši sistema tinka traktoriams, savaeigiams smulkintuvams, purkštuvams, kombainams, srutvežiams bei priekaboms
Siūlomos įvairios sistemos – nuo AIRBOX/mobil, skirtos padangų pripūtimui kiekvienai ašiai stovinčiai transporto priemonei iki visiškai automatizuotos slėgio reguliavimo RDS sistemos judančiai transporto priemonei.
Šiandien traktorius yra įrankis, kurio galimybės per pastaruosius kelerius metus smarkiai išaugo. Važiuojant iki 60 km/h greičiu galima greitai judėti iš lauko į lauką ir transportuoti kelyje; viso to metu dideles galinės ašies apkrovas dažnai reikia palaikyti ir padangomis.
Centrinės padangų slėgio reguliavimo sistemos privalumai:
- Mažesnis padangų nusidėvėjimas ir mažesnės kuro sąnaudos važiuojant keliu;
- Geresnis ratų sukibimas su dirva dirbant laukuose;
- Mažesnis dirvos tankinimas, provėžų susidarymas ir erozija;
- Galimybė dirbti sudėtingesnėmis lauko sąlygomis, ypatingai šlapesnėse laukų vietose.
Padanga yra jungtis tarp mašinos ir žemės (lauko / kelio) ir turi atlikti daugiafunkcines užduotis:
- Kelyje turėtų būti kieta ir gerai riedėti, bet tuo pačiu mažai dėvėtis.
- Lauke su dirva turi sukibti sklandžiai, tolygiai ir nebuksuoti.
Du reikalavimai, kurie iš esmės prieštarauja vienas kitam!
1 reikalavimas:
Kelyje turėtų būti kieta ir gerai riedėti, bet tuo pačiu mažai dėvėtis, o tai įmanoma tik esant aukštam padangų slėgiui.
2 reikalavimas:
Lauke su dirva turi sukibti sklandžiai, tolygiai ir nebuksuoti, o tai įmanoma tik esant žemam padangų slėgiui.
Aukšto padangų slėgio privalumai / nauda kelyje
Kelyje su aukštu padangų slėgiu:
Žymiai mažesnis padangos įspaudas.
Pastaba: padangos sienelės stabilizuotos.
- Didelė apkrova važiuojant dideliu greičiu.
- Padidėjęs krypties ir važiavimo stabilumas.
- Didesnis saugumas eisme, nes išvengiama važiavimo, kai padangose yra per mažai oro.
- 15% ir daugiau mažesnės kuro sąnaudos dėl pasipriešinimo riedėjimui.
- Mažesnė padangų pažeidimo tikimybė.
Lauke su žemu padangų slėgiu:
Žymiai didesnis padangos įspaudas.
Pastaba: padanga tampa tik minimaliai platesnė, bet žymiai ilgesnė.
- Sumažintas spaudimas į dirvą.
- Sumažintas padangos provėžų gylis.
- Sumažinta prabuksavimo tikimybė
- Jokio/mažiau kenkiančio grunto sutankinimo.
- Padidėjęs derlius.
- Žymiai geresnis padangų sukibimas su žeme.
Teisingas padangų slėgis lauke
- Kuro sąnaudos lauke (sumažėja 10-15%).
- Ratų praslydimas sumažinamas 20%.
- Mažesnė priklausomybė nuo oro sąlygų skubių lauko darbų sąlygų atveju.
- Pailgintas sezoninis darbo laikas.
- Veiksmingesnis savaiminis padangų protektoriaus išsivalymas dėl lankstesnių padangų.
- Aktyvi operatoriaus sveikatos apsauga sumažinant kūno vibraciją.
- Mažesnė padangų pažeidimo tikimybė.
Padangų slėgio reguliavimo sistemų tipai
Padangų slėgio reguliavimas traktoriui stovint:
• AIRBOOSTER
Rankinis slėgio reguliavimas, sureguliuojama kiekvienam ratui atskirai.
• AIRBOX/mobil
Pusiau automatinis, pats sureguliuoja slėgį visose prie sistemos prijungtose padangose iki pasirinktos vertės.
Padangų slėgio reguliavimas traktoriui judant:
• RDS/AS 2L – traktoriaus galinei ašiai
Radialinė sukamoji jungtis vidinėje padangos pusėje.
• AIRBOS/drive 2L ir AIRBOX/drive 1 L – traktoriams ir priekaboms
Sukamoji jungtis išorinėje padangos pusėje, oras nukreipiamas virš sparno
• RDS/GW 2L ir RDS/GW 1L – priekaboms
Oras nukreipiamas centralizuotai per ašį. Idealiai tinka visoms nevaromoms ašims.
• RDS/portal 2L – kombainams
Oras per ašį tiekiamas centralizuotai.
1 kontūro pneumatinis valdymas traktoriams AIRBOX/drive 1 kontūro technologija valdoma paprastai ir patogiai naudojant jungiklio valdymo pultą kabinoje. 1 kontūro pneumatinis valdymas srutovežiams ir velkamoms transporto priemonėms Manometro konsolėje, esančioje transporto priemonės išorėje, operatorius nustato norimą slėgį keliui ir laukui. Sistema išsaugo šiuos nustatymus, kuriuos, žinoma, galima bet kada pakeisti.
Naudojant valdymo pultą kabinoje, operatoriui tereikia pasirinkti norimą režimą (kelias arba laukas); valdiklis pakeičia slėgį visose padangose iki iš anksto nustatytos vertės, o tada išsijungia (tik technikai su dviem kontūrais). ISOBUS 2 kontūrų valdymas traktoriams Padangų pripūtimo sistema valdoma naudojant su ISOBUS suderinamą transporto priemonės valdymo terminalą, nes PTG sistema yra prijungta prie transporto priemonės per ISOBUS. Padangų pripūtimo sistema siūlo šiuos ekranus, kuriuos galima pasirinkti terminalo meniu ekrane:
Skaitmeninis 2 kontūrų valdymas traktoriams Su skaitmeniniu valdymu operatorius turi universalų valdymą, kad vienu metu valdytų tiek traukiančios transporto priemonės, tiek priekabos padangų pripūtimo sistemą. Iš anksto nustatytas padangų slėgis rodomas paspaudus mygtuką.Sistemos valdymas
Operatorius iš anksto pasirenka norimą lauko arba kelio slėgį (nuolatinis reguliavimas). Naudodamas jungiklį, operatorius gali vienu judesiu perjungti du iš anksto pasirinktus slėgio diapazonus. Slėgis iš karto pradedamas keisti visose prie sistemos prijungtose padangose iki iš anksto pasirinktos vertės. Tikslinės ir faktinės vertės nuolat rodomos atitinkamuose manometruose
Įjungus valdymo ciklą (pvz., traktoriaus galinę ašį), sistema įsijungia ir sureguliuoja padangų slėgį pagal iš anksto nustatytą vertę. Pasiekus tikslinį slėgį, padangų vožtuvai automatiškai užsidaro, sistema sumažina slėgį ir išsijungia.
Sistemą taip pat galima išjungti bet kuriuo metu, net ir valdymo ciklo metu, paspaudus mygtuką.
RDS /radial 2L galinei traktorių ašiai RDS/radial – puiki sistema patogiam padangų pripūtimo reguliavimui judant. Tinka visų traktorių ašims. Statorius yra pritvirtintas varžtais ant ašies korpuso, išlygiuotas su ašies vidurio linija, rotorius yra vienoje linijoje su statoriumi ant ašies veleno ir tvirtinamas veržliarakčiu. Tiek darbinė linija, tiek valdymo linija sukasi sinchroniškai su rotoriumi ir yra nuvedamos į padangos vožtuvą. Patentuotas dviejų kontūrų principas užtikrina, kad po kiekvieno slėgio pakeitimo padangų ventiliai būtų uždaryti, o visuose sistemos mazguose slėgis būtų sumažintas, taip apsaugodama ją nuo nereikalingo dėvėjimosi. Ši technologija taip pat užtikrina, kad padanga nepraras oro net esant nuotėkiui reguliavimo sistemoje arba nutrūkus linijai, taip užtikrinant maksimalų saugumą. Reguliuojamas padangų slėgis darbui lauke ir kelyje parenkamas mygtuko paspaudimu visoms prie sistemos prijungtoms padangoms. Suaktyvinus sistemą, visos pasirinktos padangų slėgio vertės kiekvienoje padangoje yra automatiškai sureguliuojamos, baigus sistema išsijungia pati. Sistemą galima bet kada išjungti paspaudus mygtuką. RDS/radial 2L galinei ašiai ir AIRBOXdrive priekinei ašiai Visų tipų traktorių ašims Statorius yra pritvirtintas varžtais ant ašies korpuso, išlygiuotas su ašies vidurio linija, rotorius yra vienoje linijoje su statoriumi ant ašies veleno ir tvirtinamas veržliarakčiu. Tiek darbinė linija, tiek valdymo linija sukasi sinchroniškai su rotoriumi ir yra nuvedamos į padangos vožtuvą. Oro linijos nuvedamos per sparną į rato vidurį, naudojant teleskopinį vamzdį, todėl galima individualiai reguliuoti atstumą iki besisukančio rato šono. AIRBOX / drive 2L prie pneumatinių stabdžių sistemos prijungiama per apsauginį vožtuvą, todėl 6,5 bar slėgis traktoriaus rezervuare visada bus pastovus. Centrinės padangų slėgio reguliavimo sistemos valdymas atliekamas paprastai ir patogiai su valdymo pultu arba per traktoriaus ISOBUS terminalą. Padangų slėgis darbui lauke ar kelyje pasirenkamas vos vieno mygtuko paspaudimu visoms prie sistemos prijungtoms padangoms. Įjungus sistemą, visos pasirinktos padangų slėgio vertės kiekvienoje padangoje yra automatiškai sureguliuojamos, o baigus darbą sistema išsijungia pati.2-jų kontūrų sistemos padangų slėgio reguliavimui judant
Iš esmės sistema veikia perkeldama orą iš stacionarios sudedamosios dalies (statoriaus) į besisukantį komponentą (rotorių). Kad šis procesas veiktų, statoriuje yra sumontuoti slėgiui atsparūs sukamieji sandarikliai, kurie kartu su rotoriumi sudaro žiedinius kanalus, kuriais teka oro slėgis, tiek traktoriui stovint, tiek važiuojant.
Oras tiekiamas iš paties transporto priemonės kompresoriaus ir stabdžių sistemos oro rezervuaro. Stabdžių prioriteto vožtuvas, vadinamasis perpildymo vožtuvas, užtikrina, kad slėgis pneumatinių stabdžių rezervuare nenukristų žemiau 6,5 baro (94 psi), kad stabdžiai turėtų pirmenybę prieš padangų pripūtimo sistemą.
Puiki sistema patogiam padangų pripūtimo reguliavimui judant.
Iš esmės sistema veikia perkeldama orą iš stacionarios sudedamosios dalies (statoriaus) į besisukantį komponentą (rotorių). Kad šis procesas veiktų, statoriuje yra sumontuoti slėgiui atsparūs sukamieji sandarikliai, kurie kartu su rotoriumi sudaro žiedinius kanalus, kuriais teka oro slėgis, tiek traktoriui stovint, tiek važiuojant
Priekinėje ašyje sukamoji jungtis pritvirtinama ant ratų smeigių koncentriškai su vidurine ašimi. Rotorius ir statorius yra išdėstyti vienoje linijoje. Tiek darbinė linija, tiek valdymo linija sukasi sinchroniškai su rotoriumi ir yra nuvedamos į padangos vožtuvą.
Tiek pagrindinė oro tiekimo ir valdymo linijos yra prijungtos prie sukamųjų jungčių naudojant greitas jungtis, tam kad jas būtų galima lengvai nuimti, kai jos nenaudojamos, ir uždėti ant sparnų esančiuose, specialiai tam paruoštuose vietose.
Slėgis, visoje sistemoje, tiek priekinėje tiek galinėje ašyse, susidaro tik valdymo (pripūtimo ar išleidimo) momentu. Patentuotas dviejų kontūrų principas užtikrina, kad po kiekvieno slėgio pakeitimo padangų ventiliai būtų uždaryti, o visuose sistemos mazguose slėgis būtų sumažintas, taip apsaugodama ją nuo nereikalingo dėvėjimosi. Ši technologija taip pat užtikrina, kad padanga nepraras oro net esant nuotėkiui reguliavimo sistemoje arba nutrūkus linijai, taip užtikrinant maksimalų saugumą.
Vokiečių kompanija PTG jau daugiau nei 30 metų gamina ir prekiauja centrinio padangų slėgio reguliavimo sistemomis (CTIS). Tai vieni iš šio prekių segmento lyderių. Pagrindiniai kompanijos eksporto regionai yra Vakarų Europa ir Šiaurės Amerika.
Nuo 2018 metų PTG priklauso Michelin įmonių grupei. Centrinio padangų slėgio reguliavimo sistemos tinka ne tik traktoriams, bet ir savaeigiams smulkintuvams, purkštuvams, kombainams bei priekaboms.